کارگاه تولید مبل
نوشته شده توسط : مطلب نویس سارگن

مبلمان ها از جمله وسایل راحتی است که چندین سال است به دکوراسیون منازل ایرانی هاوارد شده است و از جمله قدیمی ترین نوع کارهایی است که صنعت نجاری به آن توجهی ویژه نشان داد که امروزه به یکی از کسب و کارهای موفق تبدیل شده است و تولیدکنندگان بسیار زیادی در این حوزه مشغول به کار هستند که کار مونتاژ مبلمان، کارگاه تولید مبل، و یا خط تولید مبل راحتی را راه اندازی کرده اند. 

ماشین آلات تولید مبلمان بسیار زیاد هستند به صورتیکه افراد بسیار زیادی در این زمینه مشغول فعالیت می باشند و از این ماشین آلات استفاده می کنند. 

مراحل تولید مبلمان 

ساخت مبل ها در انواع مختلف از جمله قدیمی ترین و رایج ترین کارهایی است که در شاخه صنعت نجاری به آن پرداخته می شود و می توان گفت به راحتی در تمامی شهرها تولیدکنندگان مبلمان بسیار زیادی هستند که در این حرفه مشغول به کار بوده و فعالیت می کنند.

برای تهیه و تولید مبلمان از زمان تهیه مواد اولیه تا زمان فروش مبلمان در فروشگاه مراحل زیادی طی می شود که به طور خلاصه شامل:

  • برش قطعات
  • اتصال اولیه
  • برش مجدد قطعات
  • ماشین کاری
  • منبت کاری
  • ابزار زنی
  • بتونه کاری
  • رنگ کاری
  • رویه کوبی
  • و...

می باشد و فرآیند مبل سازی با کشیدن طرح اولیه آغاز شده و رعایت برخی نکات مانند ارگونومی بسیار ضروری است که باید اولویت تولید کنندگان مبل قرار بگیرد. اما در حال حاضر در کارگاه تولید مبل به شکل سنتی کارها را انجام می دهند و امروزه اما با پیشرفت تکنولوژی با استفاده از نرم افزارهای طراحی سه بعدی می توان طراحی مبلمان را به راحتی انجام داد.

در روش سنتی با استفاده از الگوهایی طرح اولیه را برش می دهند و این کار به وسیله دستگاه سی ان سی انجام می شود که کمترین ضایعات و بیشترین دقت را شامل می شود. اما در روش سنتی ساخت مبلمان کار بسیار پیچیده تر و سخت تر خواهد بود و به جای استفاده از دستگاه سی ان سی هنوز هم خیلی از افراد هستند که از یک اره استفاده می کنند که برای برش دادن بسیار کاربرد دارد و البته کار بسیار پر ریسک و خطرناکی نیز می باشد.

بعد از اینکه برشکاری انجام شد برای صاف و یکدست کردن قطعات به دستگاهها کف رنده و گندگی نیاز است که در بسیاری از کارگاههای تولید مبل از رنده دستی استفاده می شود تا سطح را صاف و یکدست کنند.

در روش سنتی منبت کاری به صورت دستی و رویه کوبی نیز کاملا به شکل دستی انجام می شود و دقت و توجه بسیار زیادی را نیز لازم دارد.

از وسایل و ابزارآلاتی مانند رنگ کاری و روکوبی استفاده می کنند که از یک پمپ باد برای پاشیدن رنگ و سمباده های دستی یا برقی استفاده می کنند.

اما در تولید مبل به روش صنعتی دیگر نیازی به این زحمت و تلاش نمی باشد چرا که افراد بسیاری در این زمینه فعالیت داشته و زمان های زیادی را برای ساخت مبلمان قرار داده اند که اگر اینکار به وسیله دستگاههاو تجهیزات برقی انجام می شد کار بسیار سریعتر انجام می شد.

برای راه اندازی یک کارگاه تولید مبل یا کارخانه ساخت مبلمان بهتر است بدانید که در درجه اول ایمن سازی محیط و دستگاهها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و افراد باید در این محیط ها و کار با دستگاهها بسیار ایمن و تحت محافظت باشند.

برای ساخت و تهیه مبلمان باید حتما آموزش های لازم یا مدارک تخصصی در این زمینه را داشته باشید چرا که این کار یکی از حساس ترین و پر ریسک ترین کارهایی است که شما در این کار با انواع ابزارآلات تیز و برنده سرو کار دارید به همین دلیل اهمت بسیار زیادی دارد که آشنایی کامل با این خط تولید را داشته و  سرمایه گذاری در این مسیر را انجام دهید. 

از طرفی دیگر این خط تولید نیازمند سرمایه گذاری های بسیار زیادی است و نیاز است تا از سرمایه میلیاردی برخوردار باشید که تمامی وسایل، ماشین آلات و ابزارآلات را تهیه کنید. 

اما اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار را دارید که شما را زودتر به هدفتان برساند و البته کاری بسیار راحت و ایمن، جذاب و پرسود باشد پیشنهاد می شود در مورد خطوط تولیدی شرکت سارگن استون اطلاعاتی را به دست آورید و با برقراری تماس با مدیریت این مجموعه نسبت به خطوط تولیدی که امکان سرمایه گذاری با مبالغ میلیونی و میلیاردی نیز وجود دارد کسب و کاری پردرآمد را انتخاب کنید. 

جهت ورود به سایت اصلی سارگن استون به لینک مراجعه کنید. 

www.sargonstone.com





:: بازدید از این مطلب : 451
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: